برچسب :: خودروی برقی

امضای قرارداد تولید خودروی برقی بین ایران‌خودرو و ال‌جی




شرکت ایران‌خودرو در حال مذاکره با شرکت ال‌جی برای توسعه خودروهای برقی در بازار ایران است.به گزارش بلومبرگ،‌هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: «مذاکرات در جریان است.» وی افزود، دو شرکت احتمالا در پاییز قراردادی را منعقد خواهند کرد.ال‌جی اینترنشنال، مستقر در سئول، باتری و دیگر قطعات مورد نیاز شرکت ایران‌خودرو را تامین خواهد کرد و اقدام به نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خواهد کرد.

[1395/04/12 14:00]

چه اتفاقی برای باتری معیوب خودروهای برقی می‌افتد




با پیشرفت فناوری، باتری کارکرده خودروهای الکتریکی پس از پایان گارانتی، فوری بازیافت نخواهد شد و از آن در صنعت ذخیره‌سازی انرژی استفاده می‌شود.

[1399/12/06 10:00]

کشفی اتفاقی که باتری خودروهای برقی را متحول می‌کند




دانشمندان به‌صورت کاملا اتفاقی روشی غیرمنتظره در استفاده تجاری از یک کشف بزرگ در فناوری باتری پیدا کردند که ظرفیت‌ نسل جدید ربات‌ها و خودروهای برقی دوربرد را گسترش می‌دهد.

[1400/12/02 11:00]

50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و




رقابت بر سر تولید کارآمدترین و اقتصادی‌ترین خودروهای الکتریکی، حوزه جدید رقابت در صنعت خودروسازی است. هرکدام از خودروسازان و شرکت‌های تابعه آن‌ها در تلاشند تا خودروهای برقی ارزان‌تر با برد بیشتر بسازند. جدیدترین دستاورد صنعت خودروسازی آلمان در این رقابت، باتری بی ام و است که 30 درصد برد بیشتری را برای خودروهای برقی مهیا می‌کند و قیمت آن نصف باتری‌های مرسوم کنونی است. نسل ششم باتری بی ام و هم‌اکنون در حال توسعه است. مرکز تحقیقاتی این شرکت واقع در مونیخ آلمان وظیفه توسعه باتری‌های جدید را برعهده دارد. سلول‌های این باتری به شکل استوانه‌ای هستند، در حالی که باتری‌های فعلی از سلول‌های منشوری‌شکل بهره می‌برند. استفاده از سلول‌های استوانه‌ای به شرکت سازنده اجازه می‌دهد تا عملیات تعمیر و نگهداری باتری را به‌راحتی انجام دهند.

[1401/09/14 10:00]

فرسودگی سریع باتری‌های گران‌قیمت؛ دغدغه بزرگ خریداران خودروهای برقی در سراسر جهان




اتومبیل‌های الکتریکی آینده صنعت خودروسازی را تشکیل می‌دهند و تاکنون اروپاییان به‌خوبی از آن‌ها استقبال کرده‌اند. با این حال فروش خودروهای الکتریکی در قاره سبز خوش‌بینانه نیست. فاصله بین شهرها در اروپای غربی کم است و هزاران جایگاه شارژ در نقاط مختلف کشورهای پیشرفته اروپایی قرار دارد، اما هنوز مشتریان تمایل زیادی به خرید خودروهای الکتریکی ندارند. به‌نظر می‌رسد علت اصلی این عدم تمایل، نگرانی از طول عمر باتری خودروهای برقی است.

[1401/09/22 11:00]

رشد دوبرابری فروش خودروهای برقی در سال 2021




در سال 2021 میلادی 6 درصد از تمام وسایل نقلیه فروخته شده مجهز به باتری (تمام برقی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی) بوده‌اند. از این 6 درصد در حدود 21 درصد از خودروهای فروخته شده ساخت شرکت تسلا هستند. به عبارت دیگر تسلا بیش از یک پنجم بازار خودروهای برقی را در اختیار خود دارد.

[1400/12/26 11:00]

سونی و هوندا قصد دارند شراکت خود درزمینه خودروهای برقی را به تجارتی مستقل تبدیل کنند




مدیران سونی و هوندا معتقدند بهتر است سرمایه‌گذاری مشترک آن‌ها درزمینه‌ی خودروهای برقی در بلندمدت به تجارتی مستقل تبدیل شود.

[1401/03/17 11:00]

کدام یک در تبدیل انرژی به حرکت بهینه تر است، خودروی برقی یا خودروی بنزینی؟




دپارتمان انرژی ایالات متحده اخیرا اعلام کرده که اتومبیل های کاملا برقی راندمان بسیار بهتری در مقایسه با نمونه های بنزینی داشته و به شکل بهتری می توانند انرژی را به حرکت تبدیل کنند.

[1397/06/20 13:00]

تولید یک خودروی برقی با نصف قیمت تسلا مدل 3؛ هدف بزرگ استارتاپ آلمانی e.Go Mobile




همه می دانیم که تکنولوژی های مربوط به خودروهای برقی می توانند آینده صنعت حمل و نقل را تغییر دهند؛ عدم تولید گازهای آلاینده در حین حرکت اصلی ترین مزیت این دسته از خودروهاست، امری که به پاشنه آشیل مدل های بنزینی و دیزلی تبدیل شده و دیر یا زود بالاخره باعث کنار رفتن آنها خواهد شد.

[1397/10/05 14:00]

موتیو؛ خودروی برقی گوردون موری معرفی شد




گوردون موری، از مشهورترین طراحان خودرو دنیا، در جدیدترین طرح خود، خودرویی تک‌نفره با پیشرانه برقی و مجهز به فناوری خودران به نمایش گذاشت.

[1398/11/24 13:00]

ایلان ماسک: تولید خودروی برقی با باتری نسل جدید و قیمت ۲۵ هزار دلار در دستور کار تسلا است




ایلان ماسک در جریان رونمایی باتری‌های نسل جدید، از طراحی و تولید خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری خبر داد که البته نمی‌توان آن را با قطعیت درنظر گرفت.

[1399/07/05 10:00]

برای خودروهای برقی، شعاع حرکتی مهم‌تر است یا سرعت شارژ؟




«ظرفیت پیمایش» و «سرعت شارژ باتری» خودرو الکتریکی دو عامل مهم در خرید وسایل نقلیه‌ی برقی هستند که باید به‌خوبی مدنظر قرار گیرند. در این مقاله، تأثیرگذاری این دو عامل بر خرید خودرو برقی را بررسی می‌کنیم.

[1399/11/16 11:00]

خودروی برقی 4500 دلاری مثل نقل و نبات در چین می فروشد




فروش خودروی برقی کوچک در چین از فروش مدل 3 تسلا سبقت گرفته و حالا به ازای هر 1 تسلایی که فروخته می شود، 2 خودروی مینی هونگ گوانگ به فروش می رسد.

[1399/12/13 13:00]

چین به ابر تولید کننده خودروی برقی در جهان تبدیل خواهد شد




بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، چین در حال حاضر بیش از تمامی کشورهای دنیا خودروی برقی تولید می‌کند و در حال حاضر میزبان بیش از ۸۰ برند مختلف است که مشغول تولید اتومبیل با آلایندگی صفر هستند. حال یک تحلیلگر صنعت خودروسازی ادعا می‌کند که چین تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۸ میلیون خودروی الکتریکی در سال تولید خواهد کرد. این درحالیست که در سال ۲۰۲۰ چین تنها ۱ میلیون دستگاه خودروی برقی تولید کرده است.

[1400/02/21 14:00]

از هر 6 خودروی برقی در جهان یکی ساخت آلمان است




نقش شرکت‌های خودروسازی آلمان نظیر ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و مرسدس در تولید خودروهای برقی در جهان در حال افزایش است. بیش از ۱۵ درصد خودروهای برقی تولید آلمان است. اما بازار خودروهای الکتریکی در جهان همچنان در دست چین است.

[1400/05/12 10:00]

خودروی برقی با آرایش مشابه با موتورهای درون سوز؛ نوآوری پورشه برای حفظ عملکرد ۷۱۸ کیمن برقی




پورشه نسل بعدی کیمن و باکستر را علاوه بر مدل بنزین سوز به صورت تمام برقی نیز عرضه خواهد کرد تا اولین گام بزرگ صنعت خودروسازی در ساخت یک خودروی کوپه تمام برقی باشد. حال طبق اطلاعات جدید به نظر می‌رسد این محصول آرایش موتور وسط خود را حفظ خواهد کرد و در آینده از آن در دیگر برندهای فولکس واگن از جمله آئودی و لامبورگینی نیز استفاده خواهد شد.

[1400/07/18 11:00]

سال 2022، یک سوم خودروهای جدید در آلمان برقی خواهند بود




بر پایه یک پژوهش تعداد خودروهای برقی تازه شماره‌گذاری‌شده در آلمان به میزان قابل توجهی رو به افزایش است. برآورد می‌شود سهم خودروهای برقی در میان تمام خودروهایی که سال ۲۰۲۲ شماره‌گذاری می‌شوند، بیش از ۳۰ درصد باشد.

[1400/08/11 10:00]

این خودروی برقی بیش‌از ۹۵۰ کیلومتر را با «آب‌نمک» طی می‌کند




یک شرکت سوئیسی مشغول کار روی خودروی برقی جدیدی است که بیش از ۹۵۰ کیلومتر مسافت را با مخلوط ویژه‌ای از آب‌نمک طی می‌کند و نیازی به شارژ آن وجود ندارد.

[1401/09/06 11:00]

مرسدس بنز و پورشه در جنگ خودروهای برقی چگونه به برتری خواهند رسید؟




خودروهای برقی با وجود مزایای زیاد، از نظر برد حرکتی ضعیف‌تر از رقبای بنزینی و دیزلی هستند. به‌بیان دیگر، یک خودروی برقی با شارژ کامل باتری نمی‌تواند از نظر مسافت قابل پیمایش، با یک خودروی بنزینی یا دیزلی که باک آن پر است، رقابت کند. این امر به عنوان یک عامل بازدارنده در خرید خودروهای برقی ظاهر می‌شود و تعصب بیشتری را برای هواداران خودروهای درون‌سوز ایجاد می‌کند. اما پورشه و مرسدس بنز قصد دارند این مشکل خودروهای برقی را برطرف کنند.

[1402/02/09 13:00]

طی مسافت 500 کیلومتری با شارژ 12 دقیقه ای !




لی آتو چین تولید انبوه اولین خودروی برقی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد.

[1402/08/28 13:00]

خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند




بی‌ام‌و اعلام کرد که در خودروهای الکتریکی آینده از جلوپنجره کلیوی استفاده می‌‌کند و برقی بودن محصولات، تأثیری روی نظر کارشناسان آن‌ها برای سبک طراحی خودرو ندارد.

[1399/01/20 10:00]

خودروی برقی تویوتا با قابلیت فول‌شارژ‌شدن در 10 دقیقه به بازار می‌آید




تویوتا درحال برنامه‌ریزی برای عرضه یک خودرو برقی با باتری حالت جامد است که برد نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر و زمان شارژ کامل ۱۰ دقیقه‌ای خواهد داشت.

[1402/03/28 11:00]

آیا خودروهای برقی ایمن هستند؟




بسیاری تصور می‌کنند ایمنی خودروی الکتریکی کمتر از مدل‌های بنزینی و دیزلی متداول است. در این مقاله به تصورات اشتباه درباره‌ی ایمنی خودروی برقی پاسخ می‌دهیم.

[1399/11/29 13:00]

تویوتا بالاخره با دو مدل برقی به مصاف تسلا می‌رود




تویوتا با آنکه در زمینه خودروهای هیبریدی یک برند پیشتاز به حساب می‌آید، ولی در زمینه مدل‌های الکتریکی کمی عقب مانده و این کمپانی نتوانسته پا به پای رقبای اصلی حرکت کند. اما به گفته باب کارتر (Bob Carter) معاون ارشد تویوتا در آمریکای شمالی، این خودروساز پرطرفدار ژاپنی قصد دارد امسال با عرضه دو مدل تمام الکتریکی و یک مدل هیبریدی شارژی جدید در ایالات متحده به مصاف رقیبان برود.

[1399/11/25 11:00]

واکاوی یک ادعای نادرست و واکنش توئیتری ابتکار




اهمیت قایل نشدن برای تولید خودروی برقی از سوی دولت روحانی، ادعایی است که روز گذشته در جریان مناظرات اقتصادی از سوی یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری مطرح شد.

[1396/02/24 9:00]

جای خالی برقی‌ها در صنعت خودروسازی ایران




تاریخچه تولید خودروهای برقی به سال 1898 بر می‌گردد که شرکت پورشه برای اولین بار اقدام به ساخت آن کرد اما تا دهه کنونی میلادی تولید این خودروها جدی گرفته نشد، تا زمانی که بحث اتمام منابع سوخت فسیلی و آلودگی کلان شهرها در دنیا مطرح شد. در دهه اخیر خودروسازان مطرح جهان تمایل بسیار زیادی به تولید خودروهای برقی پیدا کردند و بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، در حال حاضر مبلغ 90 میلیارد دلار برای توسعه و ساخت خودروهای برقی سرمایه گذاری شده است. اما به نظر می‌رسد که ایران از موج جدید ساخت خودروهای برقی جا مانده و از طرفی دولت و شرکت‌ها هم تمایلی برای انتقال تکنولوژی و ساخت خودروهای برقی از خود نشان نمی‌دهند. همچنین طی سال های اخیر، هیچ اقدام مثبت قابل ملاحظه‌ای برای ساخت، انتقال و خرید زیر ساخت‌های زیر ساخت‌های لازم در کشور انجام نشده است. سوال اصلی اینجا است که چرا ایران مانند سایر کشورها در تکاپوی توسعه و ساخت خودروهای برقی نیست؟ و دیگر اینکه این عقب ماندگی از روند برقی سازی خودروها در دنیا چه تبعاتی در آینده برای کشور دارد؟ فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در همین رابطه به خبرنگار خودروکار می‌گوید: «دلیل اصلی عدم پیشرفت در زمینه خودروهای برقی، اقتصاد است. در حال حاضر کشورهایی در حال سرمایه گذاری و توسعه خودروهای برقی هستند که تولید ناخالص ملی و قدرت خرید آن‌ها دست کم چهار تا پنج برابر ایران است.» او ادامه می‌دهد: «این که بگوییم چرا سرمایه گذاری کشورهایی مانند آلمان و ژاپن بر روی خودروهای برقی بیشتر از ایران است، مانند این است که بپرسیم چرا وضعیت اقتصادی ایران مانند آن کشورها نیست؟ این امر ارتباط مستقیمی با اقتصاد کشورها دارد.» این کارشناس تاکید می‌کند: « ساخت خودروهای برقی اصولا بسیار پر هزینه است و بر خلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود، دارای استهلاک بسیار زیادی هستند. برای مثال عمر باتری این خودروها محدود است و بین هر پنج تا هفت سال باید تعویض شوند.» یکی دیگر از عمده دلایل عدم سرمایه گذاری بر روی خودروهای برقی، داشتن منابع غنی سوخت فسیلی مانند بنزین و گاز است که باعث می‌شود که دولت و خودروسازان به سوی ساخت خودروهای برقی سوق پیدا نکنند. فربد زاوه در همین رابطه می‌گوید: «قیمت سوخت فسیلی در ایران به اندازه‌ای پایین است که استفاده از خودرو برقی برای مصرف کننده ایرانی صرفه جویی محسوب نمی‌شود و تقریبا با هزینه‌های خودرو بنزینی برابری می‌کند.» او همچنین به نقش دولت‌ها در سرمایه گذاری برای برقی‌ها اشاره کرد و می گوید: «یکی از حوزه‌هایی که جای خالی دولت در آن حس می‌شود، همین قسمت است. در سراسر جهان، دولت‌ها یکی از بزرگ ترین حمایت کنندگان تولید خودروهای برقی هستند و حتی در آزاد ترین اقتصادها، وام‌ های‌ بلاعوض به بخش خصوص و شرکت‌ها به منظور توسعه خودروهای برقی اختصاص می‌دهند. این در حالی است که در ایران دقیقا در همین بخش که دولت باید حضور داشته باشد، غایب است.» این کارشناس تاکید می‌کند: «بار سنگین راه اندازی زیرساخت‌های خودروهای برقی بر روی دوش بخش خصوصی است اما به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری بر این بخش، شاهد پیشرفت بسیار کندی در این زمینه هستیم.» فربد زاوه بر این باور است که تمامی این عوامل موجب می‌شود تا بخش توسعه و ساخت خودروهای برقی در ایران ناتوان بماند، و همچنین رشد کم و بازار نامناسبی داشته باشد. او در رابطه با تبعات عدم توجه به این بخش می‌گوید: «این امر شاید در کوتاه مدت تاثیری نداشته باشد اما در بلند مدت موجب می‌شود تا شانس کم کردن فاصله خود با سایر کشورهای جهان و همچنین فرصت استفاده کردن از این تکنولوژی‌های جدید را مانند بسیاری از فرصت‌های دیگر از دست بدهیم.» زاوه باور دارد که اصرار بر انجام تمامی فعالیت‌ها به وسیله دو شرکت اصلی خودروسازی ایران، موجب کند شدن روند پیشرفت خودروسازی در ایران است. به نظر می‌رسد که توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های خودروهای برقی و همچنین تولید این خودروها نیاز به تغییرات اساسی از جمله تغییرات اقتصادی و تکنولوژیکی دارد. با این روند کند، به نظر نمی‌رسد که طی چندین سال و دهه پیش رو، ایران بتواند فاصله خود را با سایر خودروسازان جهان کم کند و به سوی تولید خودروهای برقی حرکت کند.

[1397/02/27 9:00]

خودروی برقی بی وای دی E6، آلودگی صفر مطلق!




بحران در کلانشهر ها به شکل های گوناگون خود را نشان می دهد. گاهی این بحران در یک زمینه غیر عمومی و در یک مجموعه به وجود می آید که تنها به جمع محدودی آسیب می رساند و طبعات آن همه گیر نیست. اما گاهی اوقات عکس این ماجرا اتفاق می افتد و بحران عمومی تر شده و مضرات آن پای گناهکار و بی گناه ، هر دو را خواهد گرفت. آلودگی هوا که در شهر تهران تبدیل به معضل همیشگی و مزمن شده ، از آغاز فصل سرما به شکلی شدید تر خود را نشان داده و چند روز پیاپی تهران و چند شهر اصلی دیگر ایران نیز شاهد خوش گذرانی ذرات معلق آلاینده در ریه موجودات زنده شهرنشین و در صدر آن ها ، آدمیزاد بوده ایم. در این سال ها تغییرات چندانی شامل بهبود این اوضاع نشده و برخلاف جریان جهانی که راه های گوناگونی را هر سال برای کم کردن این آلایندگی ارائه می کنند ، در ایران هنوز به روش های قدیمی با آلودگی مبارزه می شود و گاها مبارزه نمی شود و اگر از دام پراید جان سالم به در ببریم ، از آلودگی نمی توان بدون آسیب فرار کرد.

[1396/10/02 15:00]

تمام محصولات مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۵، نسخه تمام برقی خواهند داشت




قدیمی‌ترین خودروساز جهان طی چهار سال آینده، امکان خرید تمامی محصولات با پیشرانه الکتریکی را فراهم خواهد کرد. این برنامه، پیش‌درآمدی بر توقف عرضه خودروهای احتراقی مرسدس بنز تا سال ۲۰۳۰ است.

[1400/05/03 11:00]

آغاز ثبت‌نام موتورهای برقی در تهران از امروز




مدیر پروژه موتورهای برقی گفت: با هماهنگی های انجام شده با بانک شهر، متقاضیان خرید موتورهای برقی می توانند از 11 آذر برای ثبت نام و پیگیری فرایند خرید این موتورها اقدام کنند.

[1393/09/11 10:08]